HTML

Lélek-kaland blog

Mi a boldogság titka? Az, hogy vállalom önmagam és élek, minden pillanatban. Benne! Ne higgyétek, hogy ez nekem tökéletesen megy. De nyitott vagyok a tapasztalásra és ezért egyre jobban megy. Időnként tévedek, de abból legalább lehet tanulni. A legjobb motiváció ezen az úton egy-egy nagyobb kaland. Ilyenekről fogok itt írni. Kalandkedvelő - Kramer Zsolt

Friss topikok

3.nap -  2013.04.11 - Rostujaure - Torneträsk tó vidéke (Svédország)

fp zsolt a sátrak előtt - by ben weeks.jpgIMG_0296.jpg

A reggeli teendők, ételkészítés a kutyáknak és magunknak, sátorbontás, csomagolás után, gyönyörű napsütésben folytattuk utunkat a hóóceánon. Helyenként a szél finom “fonalakban” söpörte végig a vékony porhó réteget a hegyoldalon. Bármerre néztem, órákig csak a hatalmas fehérség vett körül, a láthatáron változtak csak a hegyek.

IMG_0299.jpgIMG_0335.jpgIMG_0378.jpgIMG_0377.jpg

Délben tartottunk egy ebédszünetet, amikor tüzet csiholtunk a főzőinkbe és vizet melegítettünk a zacskós kajához. A kutyáink közben összekuporodva aludtak a hóban, de ahogy elkezdtünk visszapakolni a szánokba, egyből feléledtek.

IMG_0380.jpgIMG_0387.jpg IMG_0388.jpg IMG_0385.jpg

Délután beereszkedtünk a hegyről a svéd Lappföldre. Ez volt a nap legizgalmasabb része, mert törpe fás erdőben kanyargó, keskeny úton haladtunk. A meredek hullámvasút jellegű terepen, többen felborultak, én pedig kaptam egy hatalmas fejmosást a vezetőnktől, mert egy adott pillanatban hátranéztem, hogy mi történt John barátunkkal, és majdnem belefutottam az előttem lévő szánba, amelyik időközben megállt. Kent, a norvég vezetőnk rám ordított, hogy fékezzek, és az utolsó pillanatban sikerült megállnom. Megdöbbentő pillanat volt, amikor rájöttem hogy ez nem játék, pillanatokon múlott, hogy nem kaszáltam el az előttem lévő Joshuát a kutyáival együtt. Lelki szemeim előtt láttam a palacsintává lapított csodálatos kutyákat, akik nélkül nem tudtunk volna továbbjutni.

IMG_0409.jpgIMG_0418.jpgIMG_0423.jpg

Az út átvezetett egy keskeny korlát nélküli fahídon is, amin éppen csak elfért a szán. Még szerencse, hogy egy kanyar után hirtelen jött a híd, és a kutyák átvágtattak rajta. Mire ráeszméltem, hogy innen jó nagyot lehetett volna zuhanni szánostól, már rég túl voltunk rajta. Furcsa érzés volt, teljesen a kutyákra és a sorsra bízni magam.

A Lappföld ilyenkor még befagyott kisebb-nagyobb tavak labirintusa, amelyeket vígan szeltünk át. Egy ilyen tavon sátoroztunk, és a tóba vágott kb. 30 cm átmérőjű léken merítettünk magunknak vizet a főzéshez.

IMG_0434.jpgIMG_0454.jpgIMG_0441.jpgIMG_0459.jpg

Ezen az éjszakán csonthideg volt, csillagos égbolttal, még a tábortűz mellett is fáztak a lábaim. Elrágcsáltam a finom, enyhén édeskés rénhúst, amit a tűzön sütöttek a kutyaszános túravezetőink, majd alig vártam, hogy bebújjak az előző este már kipróbált, jó meleg hálózsákomba. Pillanatok alatt mély álomba merültem.

Utólag tudtam meg, hogy páran sarki fényeket is láttak éjfélkor, és hogy Ben próbált engem felébreszteni. Beszúrom ide Ben Weeks erről készült fényképét.

fp nordic lights - by ben weeks.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lelek-kaland.blog.hu/api/trackback/id/tr435260625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása